czwartek, 5 marca 2015

Kto ty jesteś? JAJECZKO :D

Na maśle czy oleju?
Z dodatkiem mleka lub nie?
Całkowicie czy tylko lekko ścięta?
Uprzednio rozbełtana czy połączona dopiero na patelni?

Temat śmieszny, bo dotyczy... JAJECZNICY!

Tak, tak. Klasyka śniadań lub/i szybkich obiadów. Wpis ze specjalną dedykacją dla głodujących po nocy kierowników budowy (całkowicie pozbawiony wszelkich oznak szyderstwa, po prostu z czystej sympatii :D).




Mój ideał to delikatnie ścięta, na uprzednio podsmażonej kiełbasce, boczku, słoninie etc.
Dużo soli, płynne żółtko i bułeczka z masełkiem :)

Może niedługo pokuszę się o wersję PRO, tj. opruszoną wiórkami startego masła i parmezanu? Albo po prostu pofatyguję się do sklepu po słoninę na skwarki i szczypiorek ;)




30g kiełbasy (najlepiej wyrazista w smaku)
2 jajka wiejskie
sól, pieprz
zagrycha

Podsmażyć wędlinę tak, by wytopiło się trochę tłuszczu - doprawiłam pieprzem. Zmniejszyć ogień i wbić bez uprzedniego rozmącania jajka. Poczekać, aż białko zacznie się lekko ścinać i mieszać omijając początkowo żółtka. Posolić i całość połączyć uważając, by żółtka nie były całkowicie ścięte. Wyłożyć na talerz i posypać przyprawą z suszonymi pomidorami *.

* To jest moment, w którym posypałabym jeszcze ciepłą jajecznicę wiórkami startego masła i parmezanu ;]



7 komentarzy:

  1. Wygląda świetnie! :)

    Mam jeszcze takie pytanie ,,techniczne'', bo widzę, że jesteś blogerką, która naprawdę zna się na gotowaniu i pieczeniu :) Ile gram mammniej więcej czubata łyżka mąki (konkretnie chodzi mi o mąkę ryżową) ? :) Chcę zrobić omlet, ale nie zawsze mi wychodzą i nie wiem, czy to może kwestia ilości mąki. Chodzi mi konkretnie o gramaturę czubatej łyżki :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja autorska jajcznica jest z kukurydzą i szczypiorkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja najbardziej lubię jajecznicę, którą robi mój mąż :P Mi taka smaczna nie wychodzi :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również nie lubię mocno ściętej jajecznicy.. odrobinkę bardziej ścięta od Twojej ale tylko trochę... Z pomidorkami to moja ulubiona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jem zawsze mocno ściętą :) Moja ulubiona to taka jak twoja, z kiełbachą :)

    OdpowiedzUsuń